Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Måndaag *

Av Bella Söderlund - 14 december 2009 14:48

 

Vaknade kl kvart i åtta i morse, sen så vart det stressa som fan, fast jag kände mig typ sjuk, åkte till skolan, gick till Ramona o Rökte med henne, sen gick jag hem.


Kollade på Becoming Jane, Northanger Abbey när jag kom hem.


Becoming Jane : är berättelsen om Jane Austens tidiga liv, Det är en berättelse om romantisk kärlek, om familjen, om vänskap och förmögenhet, om storsinthet och genialitet. När Jane Austens var tjugo år gammal förälskade hon sig i Tom Lefroy och deras förhållande var lika romantiskt som i hennes romaner står valet mellan pengar och kärlek. På 1700-talet ansågs valet vara lätt, men Jane Austen var inte den som anpassade sig efter rådande normer. Hennes val stod istället mellan kärlek - eller ingenting alls.


Anne Hathaway - Jane Austen

James mcavoy - Tom Lefroy


 


Northanger Abbey : den unga Catharine Morland bjuds av sina grannar Mr. och Mrs. Allen till kurorten Bath för några veckor. Hon möter där den oemotståndlige Henry Tilney som hon förälskar sig i. Under sin vistelse får hon också tillfälle att diskutera sitt stora intresse för tidens främsta litterära genree: Den gotiska romanen, ett intresse som leder till dråpliga förvecklingar när hon blir medbjuden till Familjen Tilnys hem, det vackra klostret Northanger Abbey.


J.J Feild ( John Joseph Feild) - Henry Tilney

Felicity Jones - Chatharine Morland


 


Städade rummet oxå lite, fast städade gardroben mest, och det va rätt mycket kan jag lova .


 

Sen efter det gick vi till Lotti, satt o pratade med henne o fikade lite, sen kom det massa med folk in och rökte i köket, det var typ överfullt, men jag fick en cigg av ottosson så det var lungt och så fick jag jontes slut ((:

 



Saknar dessutom min älskling :(

5 dagar sen jag såg honom :(


 


Taack för dagen alla som har gjort den bra, spesiellt Ranja :D (AngelWanja.bloggplatsen.se)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella Söderlund - 30 december 2009 16:28


  Jag har sovit hos denna sötsaken i 2 dagar, vi har haft superkul :D <33 !   Men jag saknar min Robin ekstremt mycket! :( fast jag åker till han i morgon o då blir det SUPA ! ;D <33 !    ...

Av Bella Söderlund - 19 december 2009 18:22


Sitter hos Robinbby . . . Har inget internett så börjar blogga på heltid efter nyår. bloggar då o då när jag är hos Robin :D efter som han är så snäll!      ÄLSKAR DIG ROBIN!          I dag så har jag o Robin varit o shoppa, dock så ...

Av Bella Söderlund - 15 december 2009 07:35


GodMorgon :D <3   Har varit vaken sen 5, då fick jag för mig att jag skulle gå o duscha. sen så vaknade ranja. Och jag fixade mig o lite, sen typ satt jag vid datan .. :P<3 Nu väntar jag på Felicia Ekvall, ska gå med henne till ...

Av Bella Söderlund - 13 december 2009 07:30


Grattis till mig och Robin som har varit tillsammans i 1 år o 2 månader <3       DU ÄR UNDERBAR ÄLSKLING!   du o jag föralltidjuh :D <3 :*   HAJHAJ <3 :*   ...

Presentation


BellahjärtaRobin

du är allt som betyder nått !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards